Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου, 2024
spot_img
spot_img
ΑρχικήΕνημέρωση/ΝέαΑνακοίνωση για τις αλλαγές στο Κωδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου(ΚΙΝΔ)

Ανακοίνωση για τις αλλαγές στο Κωδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου(ΚΙΝΔ)

Συνάδελφοι ναυτεργάτες,
Η αναμόρφωση του «Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου» (ΚΙΝΔ), που
προχωράει η κυβέρνηση της ΝΔ, είναι στην κατεύθυνση να ενσωματώσει την
αντεργατική νομοθεσία όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων από το 1957, χρονιά
που νομοθετήθηκε.
Στοχεύει στην κατάργηση των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων,
διαμορφώνοντας εργασιακές συνθήκες με ναυτεργάτες χωρίς δικαιώματα, για να
αυξάνουν οι εφοπλιστές διαρκώς τα κέρδη τους.
Ταφόπλακα για τις ΣΣΕ αποτελεί η διάταξη, που καθορίζει στο άρθρο 162,
ότι: «Η Σύμβαση ναυτολόγησης, οι όροι εργασίας και τα δικαιώματα του
ναυτικού, ρυθμίζονται από τη Διεθνή Σύμβαση Ναυτικής Εργασία (ΔΣΝΕ) MLC
2006»!!!
Αυτό που ρυθμίζει η ΔΣΝΕ σημαίνει εφαρμογή διεθνών συμβάσεων ITF, IBF,
ILO, που καθορίζουν τα ελάχιστα, με μισθούς πείνας, με υποχρεωτική 48ωρη
εργασία την εβδομάδα, περικοπές σε επιδόματα, άδειες, ασφαλιστικές εισφορές.
Ο ΚΙΝΔ ενσωματώνει αντεργατικούς νόμους όπως:
■ ν.2687/1953, που δίνει το δικαίωμα στους εφοπλιστές στα ποντοπόρα να
ναυτολογούν φθηνούς, ανασφάλιστους ναυτεργάτες από όποια χώρα και αν
προέρχονται. Η εφαρμογή του νόμου προκάλεσε τη διεύρυνση της ανασφάλιστης
εργασίας, τα ελλείμματα σε δις ευρώ στο ΝΑΤ, με τραγικά αποτελέσματα στην
κοινωνική ασφάλιση.
■ Ευρωπαϊκός κανονισμός 3577/1992, που καθορίζει την απελευθέρωση των
θαλάσσιων ενδομεταφορών και συνέβαλε στην άρση του καμποτάζ στο σύνολο
των κρουαζιερόπλοιων.
■ ν.4150/2013, που συνέβαλε στις μειώσεις των οργανικών συνθέσεων στα
επιβατηγά πλοία, με εντατικοποίηση της εργασίας και υπονόμευση της ασφάλειας
της ανθρώπινης ζωής.
■ ν.4714/2020, με πρόσθετα προνόμια στους εφοπλιστές, ώστε να μην
εφαρμόζουν τη ΣΣΕ σε Γ’ Πλοίαρχο, Γ’ Μηχανικό και πλήρωμα στα ποντοπόρα.
Ακόμα και για τη θέση του Α’ Πλοιάρχου να ναυτολογείτε χωρίς ΣΣΕ και κοινωνική
ασφάλιση. Παρέμβαση στη συνδικαλιστική δράση των ναυτεργατικών σωματείων.
Στις 30 Σεπτέμβρη σε συνάντηση μεταξύ υπουργού ναυτιλίας Πλακιωτάκη
και ΠΝΟ, με αφορμή το τερατούργημα – αναμόρφωση του ΚΙΝΔ, ο υπουργός
επιβεβαίωσε την προκλητική θέση κυβέρνησης – εφοπλιστών, σε ένα
προμελετημένο έγκλημα, με περιτύλιγμα τη στημένη «νομοπαρασκευαστική
επιτροπή», που συστάθηκε από το Μάρτη του 2021.
Δεν είναι τυχαίο ότι οι εφοπλιστές αρνούνται κάθε συζήτηση για την
ανανέωση των ΣΣΕ σε ποντοπόρα, μεσογειακά και ακτοπλοϊκά φορτηγά, που είναι
από το 2010. Ενώ σε επιβατηγά και πορθμεία δεν εφαρμόζονται ούτε τα ελάχιστα
των ΣΣΕ, με μειωμένες οργανικές συνθέσεις και εξαντλητικά δρομολόγια τη θερινή
περίοδο.

Έχει τεράστιες ευθύνες ο Γ.Γ και η πλειοψηφία της ΠΝΟ με τη στάση
αναμονής που ακολουθεί και τη συμμετοχή σε στημένο διάλογο, με τη
νομοπαρασκευαστική επιτροπή που πρότεινε ο υπουργός.
Επαναλαμβάνουμε τη θέση μας που διατυπώσαμε και στη συνεδρίαση της
Ε.Ε (26-09-2022), να απαντήσουμε στην επιθετικότητα εφοπλιστών – κυβέρνησης
με απεργιακές κινητοποιήσεις μέσα στον Οκτώβρη, απαιτώντας να αποσυρθούν
οι αντεργατικές διατάξεις του ΚΙΝΔ, για την ανανέωση και εφαρμογή των ΣΣΕ,
που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες μας.
Είναι ώρα ευθύνης για όλους τους ναυτεργάτες, τα σωματεία, να
υπερασπίσουμε τις ΣΣΕ, με αυξήσεις στους μισθούς, οργανικές συνθέσεις με βάση
τις πραγματικές ανάγκες, μέτρα προστασίας ασφάλειας και υγιεινής.
Αποτελεί φωτεινό παράδειγμα η στάση των ναυτεργατών του «ΚΥΔΩΝ
ΠΑΛΑΣ» και άλλων πλοίων, που με την παλικαρίσια στάση τους επέβαλαν την
εφαρμογή της ΣΣΕ.
Κάθε πλοίο μπορεί να αποτελέσει κάστρο αντίστασης και αγώνα για το
σύνολο των προβλημάτων μας. Οι εφοπλιστές γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα
καράβια τους χωρίς τους ναυτεργάτες είναι κουφάρια. Εχθρεύονται την οργανωμένη
δύναμη, τη μαζική συμμετοχή, την ταξική πάλη, θέλουν σιγή νεκροταφείου, για να
επιβάλλουν την πολιτική της ανταγωνιστικότητας χωρίς αντιστάσεις.
Καλούμε τους ναυτεργάτες να αγωνιστούμε για:
● Κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων, εφαρμογή των Κλαδικών Συλλογικών
Συμβάσεων Εργασίας, της κοινωνικής ασφάλισης, για το σύνολο των ναυτεργατών
στα πλοία, απ’ όποια χώρα και αν προέρχονται.
● Πλήρη – σταθερή εργασία, με μείωση του εργάσιμου χρόνου, προσαρμογή των
οργανικών συνθέσεων (με κατάργηση του ν.4150/2013) στις αυξημένες ανάγκες των
πλοίων και της προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
● Κατάργηση του κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του
ν.2932/2001 για την απελευθέρωση της Ακτοπλοΐας και γενικότερα των εσωτερικών
θαλάσσιων μεταφοράς της χώρας.
● Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Δημόσιο και δωρεάν, καθολικό
σύστημα Υγείας – Πρόνοιας.
● Σωματεία ανεξάρτητα, ελεύθερα από το κράτος, την εργοδοσία και τους
μηχανισμούς τους. Κατάργηση των νόμων που επιβάλλουν την παρέμβαση του
κράτους στην εσωτερική λειτουργία των σωματείων, στο δικαίωμα στην απεργία και
στη συνδικαλιστική δράση.
Όλοι στη μάχη για την επιτυχία της 24ωρης Πανελλαδικής – Πανεργατικής
απεργίας στις 9 Νοέμβρη. Καμία υποταγή στη μίζερη ζωή, καμία συναίνεση στα
ψίχουλα των επιδοτήσεων, γυρίζουμε την πλάτη στους επίδοξους σωτήρες,
γινόμαστε πρωταγωνιστές του αγώνα, διεκδικώντας ουσιαστικές αυξήσεις στους
μισθούς και στις συντάξεις, για συλλογικές συμβάσεις που κατοχυρώνουν
σταθερή δουλειά με δικαιώματα, για ρεύμα και βασικά αγαθά φτηνά για το
λαό.
Tην Τετάρτη 12 Οκτώβρη στις 11:00 π.μ στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ, θα
πραγματοποιήσουμε οργανωτική σύσκεψη στους ναυτεργάτες για την απεργία στις
9 Νοέμβρη.

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
● ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
● ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν.
«Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
● ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΜΑΓΕΙΡΩΝ Ε.Ν

06 Οκτώβρη 2022

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Most Popular

Recent Comments