Σε συνέντευση τύπου που δόθηκε απο τα σωματεία των Μαγείρων ,των μηχανικών ,και των κατωτ .πληρωμάτων της μηχανής τονίσθηκε ότι δεν θα γίνουν ανεκτά τα σχέδια των Εταιρειών για εφαρμογή του νόμου 3577/92.
Στην ανακοίνωση μεταξύ άλλων αναφέραμε,
“
Στα σχέδια τους -και το πρότειναν στην ομοσπονδία,- περιλαμβάνεται η
κάλυψη των θέσεων εργασίας στα πλοία της ακτοπλοΐας, να πραγματοποιηθεί
με τη μετάθεση πληρωμάτων από τα πλοία της Πάτρας – Ιταλίας, ανοίγοντας
την πόρτα για την είσοδο χαμηλόμισθων, ανασφάλιστων ναυτεργατών με την
εφαρμογή του Ε.Κ 3577/1992 και θα ακολουθήσει η ακτοπλοΐα.
Επίσης προτείνουν τη μείωση των συνθέσεων, δυναμιτίζοντας
περισσότερο την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Να θυμίσουμε ότι στο βωμό της κερδοφορίας των εφοπλιστών, οι
συνθήκες γαλέρας, οι μειωμένες συνθέσεις και οι δυσκολίες στην επικοινωνία
πληρώματος – επιβατών λόγω συνθηκών «Βαβέλ», συνέβαλαν στα
εφοπλιστικά εγκλήματα. Αναφέρουμε ενδεικτικά τα πλοία «EUROFERRY
OLYMPIA», «NORMAN ATLANTIC», «COSTA CONCORDIA», με δεκάδες
νεκρούς και αγνοούμενους.
Να υπενθυμίσουμε ότι στα πλοία που εκτελούσαν δρομολόγια Πάτρα,
Ηγουμενίτσα, Ιταλία, μετά από απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών
στις αρχές της δεκαετίας του ’90, επιβάλαμε την ασφάλιση στο ΝΑΤ.
Στη συνεδρίαση της Ε.Ε της ΠΝΟ, επισημάναμε ότι επιχειρείται να
μετατεθεί το πρόβλημα της στελέχωσης των πλοίων στα σωματεία, ενώ την
πλήρη ευθύνη για την αναπαραγωγή του ναυτεργατικού δυναμικού, την έχει η
αντιναυτεργατική πολιτική όλων των κυβερνήσεων και οι εφοπλιστές.
Μειώνοντας τις οργανικές συνθέσεις, εφαρμόζουν την αλληλοκάλυψη
ειδικοτήτων χρησιμοποιώντας, δόκιμους πλοιάρχους για τζόβενα και
επίκουρους, δόκιμους μηχανικούς για καθαριστές. Δεν υπάρχει
υποχρεωτική εφαρμογή για θέσεις εργασίας, που να συμβάλουν στην εξέλιξη
των ειδικοτήτων, όπως επίκουροι, τζόβενα, καθαριστές, δόκιμοι.”