ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ
Τόσο η Ένωση Μαγείρων όσο και άλλα σωματεία ,αλλά και η ΠΝΟ ομόφωνα έχουμε εκφράσει την βεβαιότητά μας ότι για το πρόβλημα της έλλειψης των πληρωμάτων ,κύρια ευθύνη φέρει το Υπουργείο Ναυτιλία, και η ευθύνη δεν περιορίζεται στα όρια της έλλειψης ενδιαφέροντος η αμέλειας από τον Υπουργό και τις υπηρεσίες η την παράλειψη ,αντίθετα οι Ναυτεργάτες και οι εκπρόσωποί τους αντιλαμβάνονται ότι αποτελεί μέρος ενός σχεδίου σε εξέλιξη .Η διαλυτική ,τριτοκοσμική κατάσταση που αντιμετωπίζουν καθημερινά στα ΚΕΣΕΝ-ΜΕΘ ,αποθαρρύνει κάθε νέο να ασχοληθεί με το επάγγελμα (2 μήνες για έκδοση φυλλαδίου,50 ευρώ για ραντεβού σωστικών ) και ο μόνος τρόπος είναι να πληρώνει τα Ιδιωτικά που παρέχουν πιστοποιητικά συνήθως ΜΑΛΤΑΣ -ΚΥΠΡΟΥ .
ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗΤΟ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΟ. Προηγήθηκαν΄΄ τροχιοδεικτικές βολές’» όπως,
- Οι δηλώσεις Σημαντώνη (προέδρου Φ/Γ Μικρών αποστάσεων) για επάνδρωση με Ουκρανούς.
- ΟΙ δηλώσεις Πλακιωτάκη για την Ιδιωτική εκπαίδευση ,και οι γενικότερες της κυβέρνησης για Ιδιώτες σε παιδεία -υγεία, αλλά και τις «αναγκαίες αλλαγές» που έρχονται…
- Οι επιστολές προς την ΠΝΟ της ΑΤΤΙCA-ΑΝΕΚ ώστε να επιλύσουμε εμείς το παραπάνω πρόβλημα ,παραβλέποντας τις τραγικές συνθήκες εργασίας που διαμόρφωσε ο νόμος 4150/13 που επιβάλει συνθήκες βασανισμού των πληρωμάτων.
Είναι όλα μονοπάτια που οδηγούν στην πλήρη Απελευθέρωση της Επιβατηγού Ναυτιλίας .Προσεχώς η επόμενη ερώτηση που θα απευθύνουν οι Ναυτιλιακές εταιρείες προς πάσα κατεύθυνση θα είναι’ «προτιμάται ,να σταματήσουν τα πλοία»;;; Ώστε να εκμαιεύσουν την λύση της μερικής κάλυψης των κενών θέσεων με κοινοτικούς εργαζόμενους.
Ο ΣΤΟΧΟΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ-ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΟΚ)αρ.3577/92 ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ της 7ης Δεκεμβρίου 1992 1992. Για την εφαρμογή της αρχής της ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικών των κρατών μελών(θαλάσσιες ενδομεταφορές- καμποτάζ .Αυτός είναι ο Ευρωπαϊκός κανονισμός -στόχος προς εφαρμογή υπουργείου εταιρειών. |
- 1993-94-95 . Στο παρελθόν, και μετα την ψήφιση του κανονισμού ,τα σωματεία της ΠΝΟ με κινητοποιήσεις που διήρκησαν 3 χρόνια περίπου ,επέβαλαν στην γραμμή ΠΑΤΡΑ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ -ΙΤΑΛΙΑ ,σε εταιρείες με ξένες σημαίες και Ελληνικά πληρώματα ,την υποχρέωση να συμβληθούν με το ΝΑΤ .έως τότε τα πλοία αυτού του χαρακτήρα τα αποκαλούσαμε «πειρατικά». Τόσο η πρακτική ,αλλά ιδιαίτερα η φιλοσοφία περί «υγειούς ανταγωνισμού¨» σε ίδιες γραμμές ,συνδικαλιστικά τουλάχιστον έγινε αποδεκτή.
- 2012. Η κυβέρνηση Γ.Παπανδρέου δια της Υπουργού Ν.Κατσέλλη ανακοινώνει την άρση του cabotaz στην κρουαζιέρα ,στα οποία απασχολούνταν Έλληνες Ναυτικοί ,και για πλοία που έκαναν home porting , και όχι για τα διερχόμενα όπως ψευδός άφηνε να εννοείται η κυβέρνηση και διάφοροι άσχετοι ‘’σχετικοί». Απώλεια θέσεων εργασίας περίπου 500 μάγειροι-καμαρότοι-ναύτες-λογιστές -τροφοδοσία και εν τέλει ΟΛΟΙ.
- 2013.
- Ακολουθεί η σειρά των διεθνών Γραμμών και της Ακτοπλοΐας. Ψήφιση του νόμου 4150/13 που μέχρι σήμερα βασανίζει τα πληρώματα και τα αναγκάζει είτε να συνταξιοδοτηθούν οι μεγαλύτερης ηλικίας ,είτε να μην μπορούν να συνεχίζουν οι νεότεροι. Προβλέπει μειώσεις ειδικά για το κομμάτι του ξενοδοχειακού τμήματος 50-60%. Ειδικά στην Πάτρα -Ιταλία οι εταιρείες επιλέγουν τον αριθμό του πληρώματος πέρα του safe-manning κατά τις ορέξεις τους. Ορίζουν τους ελάχιστους στο υπουργείο ,το οποίο εκδίδει «ειδική σύνθεση ανά πλοίο», κι όπου βγει.
- ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ.
- Στην ακτοπλοΐα απασχολούνται αμιγώς Ελληνικά πληρώματα. Τα πλοία της Ακτοπλοΐας ,είναι ιδιαίτερης σημασίας για την συνοχή της Ελληνικής Επικράτειας ,αφού ενώνει την ηπειρωτική με την νησιωτική χώρα. Χαρακτηρισμένη ως 4ο όπλο λόγο του ρόλου που παίζει και θα παίξει σε περίπτωση Εθνικής ανάγκης .Η υποχρέωση Ελληνομάθειας πριν αλλά και μετα τον ν.2932/2001 παραμένει και με τον πρόσφατο νόμο 4948/22αρ.2 παρ.7. ως αυστηρή δικλείδα που προστατεύει αυτές τις θέσεις με την βαρύνουσα σημασία.
ΟΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΙ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΚΑΙ Ο ΑΚΟΥΣΙΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΚΡΕΑΤΟΜΗΧΑΝΗΣ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ.
Η προγραμματισμένη λύση της απασχόλησης κοινοτικών ναυτεργατών αρχικά στην διεθνή γραμμή της ΠΑΤΡΑΣ μας βρίσκει κάθετα αντίθετους .Θα αποτελέσει το τελειωτικό χτύπημα στην Ναυτεργασία και τα εναπομείναντα δικαιώματα μας. Θα ολοκληρώσει στη χώρα μας την ΣΥΜΦΩΝΙΑ του Μάαστριχτ ,παιδί της οποίας είναι ο 3577/92. Μόνοι ωφελημένοι οι Εφοπλιστές και μελλοντικά οι ισχυρότεροι μεταξύ αυτών .Όπως καθαρά ορίζεται από την πολιτική της ΕΕ.
Ο μόνος τρόπος να πούμε την αλήθεια στους Ναυτεργάτες είναι κοιτάζοντάς τους στα μάτια. Η παλαιότερη δήλωση του προέδρου της ένωσης ναυτών περί «ποσοστού 15% στα κρουαζιερόπλοια ήταν κατακριτέα επειδή αφορούσε( η περίπτωση του πλοίου ZENITH αλλά και συνολικά του cabotaz στην κρουαζιέρα) τον ίδιο νόμο 3577/92 και την γενίκευσή του. Εντύπωση κατά την γνώμη μας δημιουργεί και η παραμονή( μετά την τροποποίηση) στο καταστατικό των θαλαμηπόλων περί «του δικαιώματος κοινοτικών ναυτεργατών να εγγράφονται στην παραπάνω Ένωση» αφού δείχνει ότι το συγκεκριμένο άρθρο «αναμένει τις εξελίξεις». Καταλήγοντας δεν πρεπει να επιτρέψουμε την ισοπέδωση κάθε δικαιώματος μας.
ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ -ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΜΕ ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ
ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΥΡ.ΝΟΜΟΥ 3577/92