Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ,-κατά τους καλοκαιρινούς μήνες -έλλειψη πληρωμάτων η οποία γίνεται αισθητή ιδιαίτερα στα πλοία της ακτοπλοΐας ,αφού εκεί απασχολείται μεγάλος αριθμός των ειδικοτήτων του ξενοδοχειακού .Το γεγονός αυτό προσπαθούν να εκμεταλλευθούν Ναυτιλιακές και Υπουργείο και να «αλώσουν ‘’ θεσμικά τον χώρο ώστε να δημιουργήσουν τεχνητή ανάγκη για την απασχόληση κοινοτικών ναυτεργατών με μισθούς πείνας. Για να φτάσουν όμως στην πολυπόθητη απελευθέρωση των συνθέσεων έχουν φροντίσει ώστε οι συνθήκες εργασίας στα πλοία να είναι αφόρητες…
1)Απλήρωτη εργασία .οι υπερωρίες στο ξενοδοχειακό (μάγειροι -θαλαμηπόλοι) έχουν καταργηθεί. Εργάζονται τουλάχιστον 12 ώρες ,πληρώνονται 8.
2)Εκπαίδευση .Είναι αδύνατον κάποιος , ιδιαίτερα τα χρόνια της πανδημίας ,να ανανεώσει τα πιστοποιητικά του ,αντιθέτως το σύστημα τον οδηγεί στα ιδιωτικά κέντρα εκπαίδευσης που με το αζημίωτο προμηθεύεται πιστοποιητικά Κύπρου- Μάλτας κλπ.
3)Νόμος 4150/13 .Νομοθεσία που βασίζεται στην εποχικότητα με αποτέλεσμα ,όλο το Ναυτικό επάγγελμα να παίρνει τον χαρακτήρα του Εποχικού Επαγγέλματος (Απρίλιος -Νοέμβριος). Οι υποχρεώσεις όμως των οικογενειών μας είναι ετήσιες και αυξημένες.
4)Συρρίκνωση των Εταιρειών .Αναμφισβήτητα πολλές Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ακτοπλοΐα είτε συγχωνευτικαν είτε εξαφανίστηκαν με εκκωφαντικό θόρυβο ,είτε οι τράπεζες όρισαν την τύχη τους ως μεγαλομέτοχοι των πάλαι ποτέ εταιρειών λαϊκής βάσης .Σε κάθε περίπτωση οι επιλογές των ναυτικών περιορίστηκαν εντελώς ,ιδιαίτερα σε περίπτωση που διεκδικούσαν το δίκιο τους η τα δεδουλευμένα τους .
5 ) Άσχετη απασχόληση .Δόκιμοι σε απασχόληση επίκουρου η χυτροκαθαριστη η τζόβενου. Ναύτες σε κατάσταση πανικού χωρίς επαρκή ξεκούραση , Μάγειροι σε ρόλο σκουπιδιάρη ,Καμαρότοι σε ταχύπλοα ,που μετα το τρίμηνο του καλοκαιριού ,ουδείς αναρωτιέται πως ¨την βγάζουν¨¨.
6) Ανύπαρκτο Ταμείο Ανεργίας ,ικανό να καλύψει στοιχειωδώς βασικές ανάγκες των πληρωμάτων.
7) ΕΦΟΠΛΙΣΜΟΣ-ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ-ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ μια συμμαχία που έχει στόχο την κατάργηση κάθε δικαιώματος όλων των εργαζομένων και την εφαρμογή πλήρους απελευθέρωσης της Ναυτιλίας ,ώστε να τονωθεί η ανταγωνιστικότητα του Ελληνικού Εφοπλισμού, έναντι των άλλων Εθνικοτήτων. Δηλαδή να γίνουν πιο πρώτοι από τους πρώτους.(Η ποντοπόρος Ναυτιλία πρωτοπόρος στον αφελληνισμό ,στον αποκλεισμό ειδικοτήτων ,στο ψέμα και την προπαγάνδα, οδηγός σ ένα ταξικό πόλεμο ,κομπάζει για την νίκη της σ όλα τα επίπεδα ,φορολογικό, θεσμικό, αλλά κυρίως ιδεολογικό ,απέναντι στον Ναυτεργάτη, τον δημιουργό αυτού του πλούτου που πετάχτηκε σαν λεμονόκουπα έξω από τα πλοία.
Το παραμυθάκι δεν βρίσκουμε πληρώματα ,θα το ακούμε λοιπόν και μελλοντικά ,πασπαλισμένο με λίγο ΄’ αυτό είναι κι άμα σου αρέσει¨…