Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024
spot_img
spot_img
ΑρχικήΕργαζόμενοιΗ ιστορία του συναδέλφου,κοινή εμπειρία για όλους, και καθρέπτης της Ναυτικής εκπαίδευσης.

Η ιστορία του συναδέλφου,κοινή εμπειρία για όλους, και καθρέπτης της Ναυτικής εκπαίδευσης.

«Εργαζόμουν  με την ειδικότητα του καθαριστή μηχανής σε ακτοπλοϊκό πλοίο στον Πειραιά και είμαι κάτοικος Θεσσαλονίκης. Στους 61/2 μήνες  της ναυτολόγησης μου συμπλήρωσα το ΚΕΠ Μηχανοδηγού τάξης Β.

Παραιτήθηκα από την εργασία μου στο πλοίο όταν συμπλήρωσα την θαλασσιά υπηρεσία που είναι απαραίτητη για την απόκτηση των ¨προχωρημένων σωστικών¨ , που πρόσφατα τροποποιήθηκαν οι προϋποθέσεις και από 12 μήνες έγιναν 6 με την προσθήκη τριήμερου ειδικού σχολείου .  Επέστρεψα στο τόπο κατοικίας μου στην Θεσσαλονίκη μέχρι να έρθει η ημερομηνία ( 2 φορές τον μήνα ) για να καταθέσω το ΚΕΠ  στην σχολή μηχανικών Ασπροπύργου .

Κατέβηκα στην Αθηνά παρέδωσα το ΚΕΠ και τότε άρχισε η Οδύσσεια μου.

Μου είπαν από την ΥΝΜ (Υπηρεσία Ναυτικών Μητρώων ) ότι θέλει 5 μέρες εργάσιμες για να πάει η ηλεκτρονική βεβαίωση από τον Ασπρόπυργο στην ΥΝΜ .

            Έφυγα ξανά στο τόπο κατοικία μου ( Θεσσαλονίκη) μην μπορώντας να μείνω στην Αθήνα μια εβδομάδα για να περιμένω ένα χαρτί να πάει απόσταση 5 χιλιομέτρων με ένα MAIL…!

Από την Θεσσαλονίκη προσπάθησα επι μέρες να επικοινωνήσω με την ΥΝΜ τηλεφωνικά να κάνω μια απλή ερώτηση , αν θα έπρεπε να κατέβω στην Αθήνα  να ανοίξω φάκελο ή μπορούσα από Θεσσαλονίκη. Μια εβδομάδα κάνεις  δεν σήκωσε το τηλέφωνο να απαντήσει και τότε αποφάσισα να μιλήσω με την ΔΕΚΝ (Διεύθυνση Ναυτικής Εκπαίδευσης)   και μου συνέστησαν να τους στείλω την ερώτησή μου σε ένα mail όπως και έκανα.

Καμία απάντηση και στο mail για 5 μέρες.

Τότε αποφάσισα  να ενημερώσω το ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ όπου είμαι μέλος και με ενημέρωσε ότι 3 ναυτεργατικά σωματεία έκαναν παρέμβαση στα μητρώα ναυτικών και διαπίστωσαν τα τραγικά προβλήματα και ελλείψεις προσωπικού με τους εργαζομένους εκεί να είναι σε κατάσταση πανικού μην μπορώντας να εξυπηρετήσουν τον κόσμο μην προλαβαίνοντας να σηκώσουν τα τηλέφωνα ή να απαντήσουν σε ένα mail.

Όπως τους είπαν λοιπόν έπρεπε να έρθω στην Αθήνα να ανοίξω φάκελο γιατί από Θεσσαλονίκη δεν ήταν εύκολο έως αδύνατον.

Ήρθα λοιπόν ξανά ημέρα Πέμπτη κάνοντας τις διαδικασίες και δίνοντας τα απαραίτητα έγγραφα που κάθε φορά είναι τα ίδια ,απολυτήριο σχολείου ,στρατολογία κτλ. ένα βουνό χαρτιά ,μου είπαν την παρασκευή να πάω να μου δώσουν παραπεμπτικό για γιατρούς .

Την παρασκευή πέρασα γιατρούς και πήγα στην ΥΝΜ και τότε άκουσα το αδιανόητο «Ότι η ιατρική βεβαίωση θα έφτανε στην Υπηρεσία την Τετάρτη» δηλαδή 6 μέρες αργότερα για απόσταση 500 μέτρων.

Έτσι αναγκάστηκα ξαναγύρισα στην Θεσσαλονίκη διότι δεν μπορούσα να αντέξω τα έξοδα της παραμονής 6 ημερών .

Ξαναγύρισα στην Αθήνα την Τετάρτη για να παραλάβω το παραπεμπτικό για εγγραφή στην σχολή σωστικών Μακεδονίας.

Σύνολο από την ημέρα που κατέθεσα το ΚΕΠ 23 μέρες χωρίς να βάζω τις χαμένες ημέρες που περίμενα να κάνω μια ερώτηση η μια απάντηση στο mail μου.

Πήρα λοιπόν το παραπεμπτικό και πήγα να γραφτώ στην σχολή στην Μηχανιώνα και τότε διαπίστωσα ότι στην σχολή δεν είχαν ιδέα και ενημέρωση για την τροποποίηση των προϋποθέσεων για τα προχωρημένα σωστικά από 12 μήνες σε 6 μήνες θαλάσσια υπηρεσία  λέγοντας μου «κάτσε και περίμενε και όταν συμπληρωθούν 10 άτομα θα φτιάξουμε τμήμα» χωρίς να μου που συγκεκριμένη  ημερομηνία.

Ακόμα και σήμερα 15 μέρες μετά ακόμα περιμένω κάποια ειδοποίηση για να μπορώ να παρακολουθήσω τα μαθήματα .

Και γνωρίζω ότι εάν και πότε θα παρακολουθήσω και επιτυχώς τελειώσω τα σχολεία θα πρέπει να ξανακατέβω στην Αθήνα για να καταθέσω το πιστοποιητικό των προχωρημένα σωστικά στην ΥΝΜ και να περιμένω άγνωστο ποσό χρόνο , για να ξανακατέβω από την Θεσσαλονίκη για να παραλάβω το δίπλωμα .»

Α.Τ

Από την επιστολή του συναδέλφου είναι ενδεικτικές και αποκαλυπτικές οι τεράστιες δυσκολίες και τα πολύ μεγάλα εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσει κανείς για να μπορέσει να αποκτήσει τα πιστοποιητικά του για να βγάλει ένα μεροκάματο .

Επανειλημμένα έχουμε καταγγείλει και παρεμβεί για να δοθούν λύσεις στα πολύ οξυμένα προβλήματα των συνάδελφων , αλλά η πολιτική που εφαρμόζει η Κυβέρνηση και το Υπουργείο ναυτιλίας στόχο έχει την υποβάθμιση των υπηρεσιών ώστε να γιγαντώνεται αυτό το παρασιτικό κύκλωμα των ναυτιλιακών πρακτόρων και να γιγαντώνονται οι ιδιωτικές σχολές .

απο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Most Popular

Recent Comments