Τις καταγγελίες της ΠΕΜΕΝ για τις επικίνδυνες συνθήκες διαβίωσης του πληρώματος στο υπό ελληνική σημαία πλοίο «Sea Champion» της ναυτιλιακής εταιρείας «MEGA SHIPPING LINE CORP» επιβεβαιώνει έγγραφη καταγγελία από το δόκιμο πλοίαρχο Σπυρίδωνα Μοστράτο που έλαβε η ΠΕΜΕΝ.
Σύμφωνα με το ναυτεργατικό Σωματείο στην καταγγελία «αναφέρει ότι η παροχή νερού στο πλοίο, γίνεται μεταξύ 5 π.μ. – 7 π.μ. και 5 μ.μ. – 7 μ.μ. και οι σωληνώσεις βγάζουν βρώμικο νερό από τη σκουριά. Μετά από την ανώνυμη καταγγελία του, στις 16/05/2023, η παροχή έγινε για όλο το 24ωρο (μόνο το κρύο, όχι και το ζεστό), με εξαίρεση στις κοινόχρηστες τουαλέτες του πληρώματος (λειτουργούν με νερό όχι vacuum), όπου έχουν τοποθετηθεί δύο βαρέλια με θαλασσινό νερό, για χρήση.
Τα VHF της Γέφυρας δεν λειτουργούν ικανοποιητικά, καθώς το ένα μπορεί μόνο να λάβει DSC κλήσεις και το άλλο μόνο να στείλει. Από την ημέρα ναυτολόγησης του, λειτουργεί μόνο το ένα ecdis καθώς το master ecdis έχει υποστεί βλάβη στην μητρική του πλακέτα. Ο Πλοίαρχος τους ζήτησε να ενημερώσουν τους παλιούς χάρτες που έχουν, οι οποίοι έχουν να ενημερωθούν από το 2013 και 2015, καθώς και ορισμένοι χάρτες του ταξιδιού τους, δεν είναι καν διαθέσιμοι!
Για το θέμα ότι το πλοίο βρίσκεται εντός πειρατικής ζώνης, σήμερα 17/08/2023, εκτυπώθηκε και μοιράστηκε στα καπνιστήρια του πλοίου, έγγραφο του ICS, όπου ναι μεν αναγράφει πως από 01/01/2023 αφαιρείται η περιοχή της Σομαλίας ως High Risk Area, αλλά δεν αναιρεί το έγγραφο αυτό, πως το πλοίο πρέπει να παίρνει μέτρα ασφαλείας και δεν γράφει ως υποχρεωτική αφαίρεση της περιοχής ως HRA, αλλά να ληφθεί απλά υπόψη.
Όσο για τον κλιματισμό του πλοίου, είναι εκτός λειτουργίας το air condition, με αποτέλεσμα η θερμοκρασία στους χώρους ενδιαίτησης και εργασίας να ξεπερνάει τους 40 βαθμούς Κελσίου.
Από μαρτυρίες του πληρώματος τα προβλήματα στην παροχή νερού, του κλιματισμού καθώς και τα προβλήματα των συνθηκών εργασίας, υφίστανται για πάνω από 6 μήνες.
Απαιτούμε την άμεση επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες του πλοίου M/V “Sea Champion”, καθώς και όπως αναφέρει στην καταγγελία Σύμβασής του, ο Δόκιμος Πλοίαρχος Μοστράτος Σπυρίδωνας, την αντικατάσταση του στο λιμάνι του Τζιμπουτί, τον επαναπατρισμό του και την αποζημίωση του, όπως προβλέπεται».