Κυριακή, 15 Σεπτεμβρίου, 2024
spot_img
spot_img

AQUA BLUE

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Οι επανειλημμένες καταγγελίες μας για την υπονόμευση της ασφάλειας και της
προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, επιβεβαιώνονται και με τη μηχανική
βλάβη του Ε/Γ – Ο/Γ πλοίου «AQUA BLUE» της ναυτιλιακής εταιρείας SEAJETS.
Συγκεκριμένα το πλοίο είχε αποπλεύσει από το λιμάνι του Λαυρίου με 87
επιβάτες και 50 άτομα πλήρωμα και 10 ναυτικά μίλια από το λιμάνι παρουσίασε
μηχανικό πρόβλημα στα χειριστήρια της γέφυρας, με αποτέλεσμα το πλοίο να
επιστρέψει στο λιμάνι του Λαυρίου, προκαλώντας πρόβλημα στους επιβάτες και στη
μεταβίβαση τους σε Άη Στράτη – Λήμνο – Καβάλα.
Η αυξημένη προβλεπόμενη τουριστική κίνηση τη θερινή περίοδο, με την
πλειοψηφία των πλοίων να είναι υπερήλικα και υποσυντήρητα, τα εξαντλητικά
δρομολόγια, οι μειωμένες οργανικές συνθέσεις που έχει κατακρεουργήσει η εφαρμογή
του ν.4150/2013 και καμία κυβέρνηση μέχρι σήμερα δεν έχει τολμήσει να τον
καταργήσει, υπηρετώντας τα εφοπλιστικά συμφέροντα, προμηνύουν αυξημένο
κίνδυνο σε βλάβες, καθυστερήσεις και πρωτίστως στην ασφάλεια των ναυτεργατών, των
επιβαινόντων.
Επαναλαμβάνουμε τις θέσεις μας και καλούμε τους ναυτεργάτες σε ετοιμότητα,
επαγρύπνηση και διαρκή επικοινωνία με τα σωματεία, για την προστασία της ζωής μας.
Να μην θρηνήσουμε άλλα Τέμπη, για την κερδοφορία των εφοπλιστών.
Να διεκδικήσουμε:

  • Την κατάργηση του 4150/2013, των υπουργικών αποφάσεων, για οργανικές
    συνθέσεις και συνθήκες εργασίας. Ενάντια στην υπονόμευση της ασφάλειας της
    ανθρώπινης ζωής.
  • Οι έλεγχοι της αξιοπλοΐας των πλοίων και η έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών να
    γίνονται με κρατική ευθύνη .
  • Να καθοριστούν νέοι αυστηροί κανόνες ναυπήγησης των Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων που θα
    ενισχύουν την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
  • Απαγόρευση απόπλου των πλοίων, στα οποία υπάρχουν παρατηρήσεις για
    σοβαρά προβλήματα ασφαλείας. Εξασφάλιση της επάρκειας και καταλληλότητας των
    σωστικών και πυροσβεστικών μέσων.
  • Απαγόρευση απόπλου των επιβατικών πλοίων σε περίπτωση κακοκαιρίας και
    κατάργηση της ρύθμισης, που μεταφέρει την ευθύνη στον πλοίαρχο.
  • Άμεσο, ειδικό έλεγχο της αξιοπλοΐας των υπερήλικων επιβατικών πλοίων και των
    πλοίων που έχουν κάνει μετασκευές.
  • Εξασφάλιση ουσιαστικής δημόσιας εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης των
    αξιωματικών και των πληρωμάτων των πλοίων, ειδικό βάρος στην εκπαίδευση για τα
    σωστικά – πυροσβεστικά μέσα.
  • Δημιουργία Σταθμών Έρευνας και Διάσωσης στα νησιά του Βορείου Αιγαίου, στο
    Ιόνιο Πέλαγος, στη Μεσόγειο Θάλασσα με διακρατική συνεννόηση.
  • Εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του συστήματος GMDSS
    (Διεθνούς συστήματος για την ασφάλεια στη ναυτιλία και για τις επιχειρήσεις έρευνας και
    διάσωσης).

ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
● ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
● ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine

Most Popular

Recent Comments