Πραγματοποιήθηκε το Ετήσιο Συμβούλιο της ΠΝΟ την Παρασκευή 20 Ιανουαρίου. Το Συμβούλιο είχε ως θέμα τον ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ και ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΔΡΑΣΗΣ για την χρονια που διανύουμε. Τα σωματεία ΜΑΓΕΙΡΩΝ -ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ-ΚΑΤΩΤΕΡΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ΜΗΧΑΝΗΣ ανέπτυξαν τους λογους που διαφωνούν με τον Γ.Γραμματεα και τους Προέδρους που τον στηρίζουν τυφλά ,οι οποίοι , εμειναν σιωπηλοί κατα την διάρκεια του συνεδρίου,αδυνατώντας να παράσχουν οποιαδήποτε βοήθεια στον Γ. Γραμματέα με επιχειρήματα και προτάσεις ,φωνάζοντας <<παμε να φύγουμε>> <<εχουμε δουλειές κλπ) θεορώντας οτι αυτό είναι ειναι καλή υπηρεσία.. Στο συμβούλιο δεν προσήλθαν οι αντιπρώσοποι της Ενωσης Θαλαμηπόλων,οι οποίοι απέστειλαν εγγραφο που δικαιολογούσαν την απουσία τους ,(τμημα ελέγχου,συστράτευση Γ Γραμματέα με τα διπλά σωματεία,αντίθεση γ.Γραμματέα με το Επαγγελματικο περίγραμμα )και καταλήγοντας καταψήφιζαν Απολογισμό και Προγραμματισμό Δράσης. Επίσης τον Απολογισμό και Προγραμματισμό Δρασης καταψήφισε και η Ενωση Ναυτών η οποία εφτασε με καθυστέρηση στο Συμβουλιο και η τοποθέτηση του Προέδρου τους περιφερόνταν κατα κύριο λόγο γύρω απο το τμήμα ελέγχου και την κατάργησή του. Σε συνολο78 αντιπροσώπων (υπήρχε 1 απουσία)οι 35 ψήφισαν ΚΑΤΑ και οι 33 ΥΠΕΡ. Στο Συμβούλιο αποφασίστηκε και η Πρόταση των Σωματείων μας για ΑΠΕΡΓΙΑ στις 8 και 9 Φεβρουαρίου πανελλαδικά σ όλες τις κατηγορίες πλοίων ,με πρωταρχικό θέμα την υπογραφή ΣΣΕ με αυξήσεις.!!!
ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΜΑΓΕΙΡΩΝ
ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ
Πειραιάς 20/01/2023
Συνάδελφοι,
Το Τακτικό Συμβούλιο της ΠΝΟ πρέπει να ορίζει τη γραμμή, την
κατεύθυνση και τον προσανατολισμό του ναυτεργατικού κινήματος, να βάζει
στο επίκεντρο τις αγωνίες, τα προβλήματα και τα συμφέροντα των
συναδέλφων μας.
Να βάζει επίσης την προοπτική και τις εργασιακές ανάγκες τους,
καθώς και όλα τα ασφαλιστικά τους θέματα, τα οποία θα επηρεάζουν την
ποιότητα ζωής κατά την απομαχία τους.
Αυταπάτες για τη θέση των εργαζομένων, τόσο στην Ευρώπη, όσο και
στη χώρα μας, μέσα σε μία Ε.Ε. των λίγων, που ορίζουν και την πολιτική της,
δεν έχουμε. Φαίνεται καθαρά στις μέρες μας, ότι και οι πιο ισχυρές οικονομίες
(Αγγλία – Γερμανία), αναγκάζονται να προχωρούν σε επιδοματικές πολιτικές,
προκειμένου να αμβλύνουν τις αντιδράσεις των πολιτών τους από τις
αυξήσεις σε βασικά είδη ανάγκης.
Στη ναυτιλία, όσο τα κέρδη των εφοπλιστών γιγαντώνονται, αφού οι
πόλεμοι και οι πανδημίες δημιουργούν ειδικές εμπορικές συνθήκες, τόσο
φαίνεται η τραγική κατάσταση για τα Ελληνικά πληρώματα, τα οποία
αποτελούν μειοψηφία μέσα στα πλοία. Αναφέρομαι στους αξιωματικούς γιατί
τα υπόλοιπα πληρώματα, απομακρύνθηκαν προς χάριν της
ανταγωνιστικότητας αρκετά χρόνια πριν και αν υπάρχουν πλοία στην ελληνική
σημαία, είναι για να αντισταθμίζεται η ύπαρξη του ΥΕΝ, που με έξοδα του
κάθε φορολογούμενου στηρίζει τη χρυσοφόρα δραστηριότητα της ναυτιλίας
μεταπολεμικά, κατά τη διάρκεια της επταετίας, μέχρι τις μέρες μας.
Υπουργοί, λιμενικοί, λιμενικοί πρόξενοι, γραμματείς και φαρισαίοι, όλοι
στην υπηρεσία των εφοπλιστών.
Η απόλυτη ανισότητα της νεότερης ιστορίας της Ελλάδας μετά το
Κιλελέρ.
Στις μέρες μας και μετά από δύο χρόνια πανδημίας που δημιούργησε
χίλια – μύρια προβλήματα στις μετακινήσεις των ναυτικών, οι ναυτιλιακές
εταιρείες ανακάλυψαν την έλλειψη πληρωμάτων, πρόβλημα το οποίο με τη
σειρά του αναπαράγεται παντού, ως άλλοθι. Καμία συζήτηση για τις τραγικές
συνθήκες εργασίας μέσα στα πλοία, από τα μειωμένα πληρώματα και την
τραγική κατάσταση στη ναυτική εκπαίδευση. Αν σηκώσουμε τα μάτια στους
δρόμους του Πειραιά, θα δούμε νέα ιδιωτικά σχολεία, κολλέγια και ακαδημίες,
που με το αζημίωτο προμηθεύουν ό,τι πιστοποιητικό θέλεις. Ο υπουργός
ανακοινώνει νέο «ολιστικό πρόγραμμα εκπαίδευσης» στην ίδια ρότα με την κα
Κεραμέως με προταιρεότητα την προώθηση της Ιδιωτικής Εκπαίδευσης.
Σχετικά με το Απολογισμό, θα πω ότι η Ένωσή μας διαφώνησε με την
3ετη υπογραφή της ΣΣΕ, με 0% τα δύο χρόνια και 3% για το 2022. Ήταν η
πρώτη φορά που υπογράφηκε σύμβαση αυτής της χρονικής διάρκειας.
Κατόπιν, η οικονομική διαχείριση, μας βρήκε αντίθετους, όπως και
θέματα του προσωπικού, που απολύθηκαν.
Σε όλες τις προτάσεις μας υπήρξε καθολική άρνηση.
Υποτίθεται ότι ο νέος Γ.Γ. της ΠΝΟ θα είχε διαφορετική άποψη περί
συλλογικότητας, αντιθέτως όπως και ο προηγούμενος, στηρίζεται στα διπλά
σωματεία, για να υλοποιεί τις αποφάσεις του. Μία κινέζικη παροιμία λέει
«Αυτός που υπηρέτησε δύο βασιλιάδες, κάποιον από τους δύο κορόιδευε».
Όσο για τον προγραμματισμό δράσης, εκεί αναφέρονται καταστροφικοί
νόμοι, οι οποίοι πρέπει να καταργηθούν: 4150/13, 4714/20 και Π.Δ. 177/74. Η
κατάσταση στο ΓΕΝΕ, θέματα εκπαίδευσης, ανεργίας, κ.τ.λ., που όλα ισχύουν
αναμφισβήτητα, όμως, για κάθε ένα από αυτά τα προβλήματα θα έπρεπε να
γίνει ξεχωριστό Συμβούλιο και να υπάρχει ξεχωριστός σχεδιασμός και δράση.
Για το Τμήμα Ελέγχου, δύο λόγια.
Τα μεικτά κλιμάκια ελέγχου, όπως και στο χερσαίο χώρο, είναι θετική
εξέλιξη. Το Τμήμα Ελέγχου δεν καταργεί τους ελέγχους των σωματείων.
Στην περίπτωση του Τμήματος αυτού, θεωρούμε ότι περισσότερο
ενοχλεί το άτομο, παρά ο ρόλος του και ο μόνος τρόπος στο να είμαστε
χρήσιμοι, στους συναδέλφους, είναι να παρεμβαίνουμε εμείς συχνότερα, από
το Τμήμα αυτό και αποτελεσματικότερα. Η θέση μας από την αρχή ήταν ότι το
Τμήμα αναφέρεται στη Διοίκηση και συνεργάζεται με αυτήν, με την ιδιότητα
του υπαλλήλου. Ένας άνθρωπος δεν λύνει τα πάντα.
Η ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΡΑΣΗ είναι το όπλο του εργαζόμενου.
Για πολλά χρόνια συνάδελφοι, καλλιεργούνταν στην ΠΝΟ, η λογική της
αναμονής και το «θα δούμε», αλλά και το «δεν πιάνει εμάς»… Τώρα που μας
πήρε και μας σήκωσε, κανείς δεν φέρει καμία ευθύνη.
Αλλά και η ΠΝΟ, πως θα αναγκάσει την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
να υπογράψει ΣΣΕ, αφού η ίδια τους δίνει τη δυνατότητα να υπογράψουν
σύμβαση ITF, προκειμένου να αντλεί έσοδα.
Στην περίπτωση της Ποντοπόρου ναυτιλίας, συνάδελφοι δεν
ηττηθήκαμε, απλώς δεν πολεμήσαμε.
Η εμπειρία λέει ότι οι εργαζόμενοι ενωμένοι και οργανωμένοι και βουνά
μετακινούν.